
Povratak u školske klupe donosi različite osjećaje kod djece. Dok jedni uzbuđeno biraju nove bilježnice, drugi osjećaju nelagodu ili strah zbog ponovnog povratka u školu.
Kako bi se smanjila mogućnost online nasilja i drugih negativnih posljedica korištenja mobitela, Grad Zagreb je izdao preporuku osnovnim školama o zabrani korištenja mobitela za vrijeme nastave i odmora.
Nekorištenje mobitela tijekom nastave i odmora može značajno pridonijeti razvoju socijalnih vještina kod djece. Bez stalne povezanosti s digitalnim svijetom, djeca su potaknuta na izravnu interakciju s vršnjacima, što jača njihove komunikacijske sposobnosti, empatiju i vještine rješavanja konflikata. Ovakav pristup također doprinosi smanjenju stresa i tjeskobe povezanih s online društvenim mrežama, omogućujući djeci da se uživo usmjere na stvaranje kvalitetnih odnosa sa svojim vršnjacima.
Dodatno, ograničavanje vremena pred ekranima tijekom nastave može povećati koncentraciju učenika, smanjiti distrakcije i omogućiti dublje angažiranje u obrazovnom procesu. Kada djeca nisu stalno dostupna putem mobitela, učitelji mogu lakše usmjeriti njihovu pažnju na nastavni sadržaj.
Osim školskih djelatnika, za uspješan i ugodan početak školske godine ključna je i uloga roditelja.
Kako roditelji mogu pružati podršku djeci u novoj školskoj godini?
Razvoj odnosa s djetetom
- Umjesto da naglasak bude samo na obavezama, važno je pitati dijete kako se osjeća i kako mu je bilo u školi. Time dijete dobiva poruku kako je ono važno, a ne samo njegovi rezultati.
- Emocionalna podrška
- Djeci je potrebna potvrda kako su sve njihove emocije dobrodošle, i ugodne (radost, uzbuđenje) i neugodne (strah, tuga, ljutnja). Kada pokažemo interes za ono što dijete proživljava, ono uči kako prepoznati i proraditi svoje osjećaje.
- Uključivanje djece u rješavanje problema
- Kada djecu uključujemo u donošenje odluka primjerenih njihovoj dobi, pomažemo im da razvijaju važne životne vještine i vlastito samopouzdanje.
- Samostalno pisanje zadaće
- Ako dijete ima kapacitet za samostalno rješavanje zadataka, dopustimo mu da to i učini. Roditeljska podrška se svodi na povremene smjernice, a ne na preuzimanje djetetovih obaveza.
Pripremila: Lucija Paić Gotovac, mag. psych., Služba za mentalno zdravlje i prevenciju ovisnosti
Izvori:
Grad Zagreb - Grad Zagreb izdao preporuku osnovnim školama o zabrani korištenja mobitela
Hrabri telefon. Ispitna anksioznost kod djece
Juul, J. (2006). Vaše kompetentno dijete: Prema novim temeljnim vrijednostima obitelji (2. izd.). OceanMore.
Fotografija: Anna Grigorjeva / Panthermedia / Profimedia