Vježbanje na radnom mjestu

Ukoliko želite direktan odgovor, unesite svoju e-mail adresu.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Pitanja: 

Posljednjih nekoliko mjeseci osjećam jače bolove i zakočenost u predjelu vrata, uz česte glavobolje i vrtoglavice kao i trnjenje u desnoj ruci. Imam 48 godina, a većinu radnog vremena provodim uz računalo. Što da radim?

Odgovor: 

Ako većinu dana provodite sjedeći (na radnom mjestu, kod kuće) potrebno je obratiti pažnju na način na koji sjedite (preporuka je neutralni položaj), kao i na ergonomske prilagodbe radne opreme (podizanje visine stolice, izradu podnožnika, potporu leđa, podizanje tipkovnice ili zaslona računala, prema potrebi izradu oslonca za ruke).

Od posebnih mjera preporučuju se prekidi u radu i vježbe rasterećenja u trajanju od 5 do 10 minuta svakih sat vremena ovisno o opterećenju. Vježbe treba izvoditi polako i pažljivo, njihovo izvođenje ne smije biti bolno.

Statičke vježbe istezanja (statički stretching), kao i vježbe razgibavanja vrata, ramena, ruku i gornjeg dijela leđa preporučaju se na radnom mjestu. Održavaju gipkost mišića i zglobova, služe održavanju prirodne pokretljivosti, smanjuju rizik od ozljeđivanja, poboljšavaju cirkulaciju u području vrata i ramena te povoljno utječu na psihu. 

U slobodno vrijeme svakako primijeniti oblik tjelesne aktivnosti koji odgovara vašem zdravstvenom stanju i mogućnostima. Važan je kontinuitet prilikom izvođenja vježbi. Koristite kratke predahe: ustanite, rastegnite se, prošećite po uredu, koristite stepenice umjesto dizala, hodajte u vrijeme pauze.

Preporučene vježbe istezanja i razgibavanja možete pronaći u brošuri Radimo zdravo - Vježbajte na radnom mjestu.