Svjetski dan hodanja, 1. listopada 2016.

Redovito hodanje tijekom pet do sedam dana u tjednu, najmanje 30 minuta dnevno, izvrstan je način očuvanja ili poboljšanja zdravlja i podizanja svijesti o tome da je svatko od nas odgovoran za vlastito zdravlje. Cilj obilježavanja Svjetskog dana hodanja je promovirati hodanje kao svima dostupnu, a zdravu tjelesnu aktivnost te građane informirati o pravilnom načinju hodanja i njegovim učincima na zdravlje, ali i potaknuti ih da istovremeno doprinesu uređenju i obnovi sprava na dječjem igralištu. Za sve one koji 30-minutno hodanje tijekom tjedna još nemaju na listi svojih zdravih navika, napominjemo da redovito hodanje u svakoj životnoj dobi:

  • poboljšava rad srca, pluća, probave i cirkulacije te smanjuje rizik od srčanih oboljenja i srčanog udara,

  • snižava krvni tlak,

  • smanjuje povišeni kolesterol, masnoće i poboljšava stanje lipida u krvi,

  • smanjuje rizik od nekih malignih bolesti,

  • potpomaže izgradnju kostiju te usporava razvoj osteoporoze,

  • pozitivno djeluje na očuvanje pokretljivosti, izdržljivosti i mišićnu masu.

Da bi bilo korisno za zdravlje hodanje ne mora biti intenzivno ni dugotrajno. Kao najjednostavniji oblik tjelesne aktivnosti može se provoditi na gotovo svakom mjestu. Osnovno pravilo je hodanje u skladu s psihofizičkom kondicijom i zdravstvenim stanjem. Pokreti su vrlo jednostavni, najprirodniji i najprilagođeniji ljudskom tijelu no potrebno je znati da se radi o dinamičkoj aktivnosti koju treba izvoditi na točno određeni način te je potrebno uspješno svladati pravilnu tehniku hoda. Uvijek se zagrijte prije hodanja, a kako biste spriječili nepoželjne ozljede i oštećenja mišićno-koštanog sustava potrebno je postupno doći do preporučenog dnevnog vremena za hodanje.

U tjelesnu aktivnost hodanja ubrajamo i šetnju, planinarenje, nordijsko hodanje - hod sa štapovima, hodanje na pokretnoj traci, hodanje u dubokoj vodi, brzo ili rekreativno hodanje. 

Odaberite svoj način hodanja i pridružite nam se na Jarunu, ove subote 1. listopada u 10.00 sati! (poster pdf)

Pripremila: Marija Škes, mag. educ. reh., voditeljica Odsjeka za zdrave stilove života, Odjel za promicanje zdravlja, Služba za javno zdravstvo