Brain Gym® - provježbajmo mozak!

Brain Gym® je senzomotorički program, temeljen na neuroznanosti, koji se sastoji od 26 jednostavnih i ugodnih pokreta koji poboljšavaju vještine učenja, primjenjiv je za sve dobne skupine – od djece do starijih osoba. Naziv programa je zaštićen, a osmislili su ga znanstvenici i edukatori Paul Dennison i Gail E. Dennison baveći se problemima u učenju kod djece i odraslih.  Cilj gimnastike za mozak je bolje integriranje tj. povezivanje lijeve i desne strane mozga. Lijeva polovica mozga je zadužena za analitiku, detalje, planiranje, kontroliranje, matematiku, znanost, riječi i jezik, traži razlike, razmišlja u slijedu, usmjerena je na budućnost. Desna polovica mozga je usmjerena na kreativnost i spontanost, intuiciju, osjećaje, religiju, filozofiju, vjerovanja, prvo uočava cjelinu i zatim detalje, traži sličnosti, paralelno razmišlja, riskira, usmjerena je na sadašnjost. Svaka strana tijela komunicira sa suprotnom polovicom mozga. Desnom rukom upravlja lijeva polutka (hemisfera) mozga, a lijevom desna hemisfera. Informacija koja dolazi u desno uho ide u lijevu polutku i obrnuto. Žuljevito tijelo, koje se nalazi između lijeve i desne strane mozga, djeluje kao autocesta koja omogućuje brzi pristup  hemisferama – kada postoji dobra komunikacija, rezultat je integrirana misao.

Program Brain Gym® se sastoji od tri vrste aktivnosti: fokusiranje, centriranje i lateralnost. Fokusiranje obuhvaća postupke izduživanja, centriranje energetske vježbe i produbljivanje stavova dok se kod lateralnosti primjenjuju pokreti koji prelaze preko središnje linije tijela („Brain Gym®“ - Priručnik za obitelj i edukatore, Paul & Gail E. Dennison).

Kako razumijem i sudjelujem?

Postupci izduživanja utječu na slušnu pažnju, percepciju i pamćenje, integraciju vida i sluha, razumijevanje, kreativno pisanje, računanje, govor i komunikacijske vještine, poboljšano društveno ponašanje, samopouzdanje…

Prizemljivač 

Zauzmite raskoračeni stav i razmaknite stopala u dužini malo manjoj od svoje noge. Desno stopalo okrenite u desnu stranu, pod pravim kutom prema lijevom stopalu. Stavite ruke na bokove i okrenite glavu udesno. Torzo i zdjelica neka budu okrenuti prema naprijed. Pri izdisaju savijte desno koljeno pazeći da lijeva noga ostane ravna i nepomična. Na udisaj izravnajte desnu nogu i vratite se u početni položaj. Ponovite pokret tijekom tri ili više kruga disanja. Zatim zamijenite položaj nogu, okrenite glavu ulijevo i ponovite isto u smjeru lijevo.

Kako se organiziram i osjećam?

Produbljivanje stavova i energetske vježbe unaprjeđuju spremanje i dozivanje informacija iz pamćenja, bolju koncentraciju i pažnju, komunikaciju i socijalne vještine, organizacijske vještine, interes, motivaciju, osjećaj zadovoljstva, pravilan položaj tijela…

Kvačenje

U sjedećem, ležećem i stojećem položaju prekrižite gležnjeve jedan preko drugoga te ispreplete i prekrižite ruke sa spojenim dlanovima, a šake položite na prsa. Sklopite oči i ostane u istom položaju dvije minute. 

Misleća kapa 

Vježba se izvodi tako da prstima primimo za vanjsku hrskavicu uha te je istovremeno nježno masiramo i „odvrćemo“ prema dolje. 

Kako komuniciram?

Pokreti prelaženja središnje linije tijela utječu na binokularni i periferni vid, analizu glasa, slušanje, čitanje, pisanje, čitanje s razumijevanjem, prostornu percepciju, ravnotežu, koncentraciju, finu motoriku, pamćenje redoslijeda, disanje, opuštanje… 

Križno gibanje 

Ustanite i hodajte na mjestu naizmjenično dodirujući lijevom rukom desno koljeno i obrnuto, vježbu izvodite što sporije.